DarkTree Bark Version: 2.00 Modified: 05/23/2001 Author: Jane Lin // This texture is a generic brown-gray tree bark with bits of // greenish fungus. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Venation Bump { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.405 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 12 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Background : Link_To 9 | Bump Veins : 0.3 Bump_Scale : 0.5 } Deform 2 : Warp Bump { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Turbulence : Link_To 11 | Percent Density : 0.81 Distortion : 0.5 Scale_Factor : 1 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Background : Link_To 1 | Bump } Noise 3 : Simple Color { DarkData: 5, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Brightness : 0.625 Contrast : 0.735 Blend_Function : 0 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 0 | Bark 2 High : Link_To 0 | Bark 3 } Natural 4 : Clouds Color { DarkData: 4, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 4 Puff_Size : 0.5 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.44 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 0 | Bark 1 Puff : Link_To 3 | Color } Noise 5 : Rough Color { DarkData: 4, -2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 0 | Moss 2 High : Link_To 0 | Moss 1 } Shader 6 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.725 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 255, 255, 255 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 7 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 2 | Bump Alpha : 1 } Deform 7 : Warp Color { DarkData: 1, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Turbulence : Link_To 11 | Percent Density : 0.81 Distortion : 0.5 Scale_Factor : 1 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 8 | Color } Natural 8 : Venation Color { DarkData: 2, -1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.405 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 12 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 10 | Color Veins : 34, 31, 28 } Noise 9 : Rough Bump { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0.5 High : 1 Bump_Scale : 1 } Noise 10 : Rough Color { DarkData: 3, -1, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : Link_To 0 | Mossiness Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 4 | Color High : Link_To 5 | Color } Process 11 : Composite Percent { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Turbulence Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0.1 Percent_B : 0.6 } Process 12 : Composite Percent { DarkData: 3, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Crack Width Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0.25 Percent_B : 0.8 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Bark 1 Tweak : 82, 72, 62 Tweak : IF_COLOR Tweak : Bark 2 Tweak : 117, 104, 89 Tweak : IF_COLOR Tweak : Bark 3 Tweak : 227, 207, 185 Tweak : IF_COLOR Tweak : Moss 1 Tweak : 98, 138, 79 Tweak : IF_COLOR Tweak : Moss 2 Tweak : 183, 183, 183 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Mossiness Tweak : 0.57 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Crack Width Tweak : 0 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Turbulence Tweak : 0.5 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.15 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 4 }