DarkTree Camouflage Version: 2.00 Modified: 05/23/2001 Author: Skyler Swanson // A good camo texture for military surfaces. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Gradient 1 : Mask_Gradient Color { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Number_Of_Shells : 3 Enable_Clamps : TRUE Blend_Function : Link_To 10 | Percent Shell_Position_1 : 0.1 Shell_Position_2 : 0.6 Shell_Position_3 : 0.9 Shell_Position_4 : 1 Shell_Position_5 : 0.8 Mask : Link_To 2 | Percent Color: Shell_Value_1 : Link_To 0 | Camo 1 Shell_Value_2 : Link_To 0 | Outline Shell_Value_3 : Link_To 0 | Camo 2 Shell_Value_4 : 128, 64, 64 Shell_Value_5 : 0, 255, 0 } Noise 2 : Fractal Percent { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4, 0 Common: Roughness : Link_To 0 | Roughness Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : Link_To 3 | Percent Blend_Function : 0 Brightness : Link_To 0 | Mix Contrast : 0.85 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : 0 High : 1 } Generator 3 : Bell Function { DarkData: 5, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Skew : 0.32 } Noise 4 : Fractal_1 Bump { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.345 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0 High : Link_To 11 | Bump Bump_Scale : 0.15 } Natural 5 : Scratches Percent { DarkData: 2, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1.33333, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.33333, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.33333, 0 Common: Curviness : 0 Taper : 0.5 Density : Link_To 0 | Scratches Scratch_Width : 0.09 Scratch_Length : 0.75 Align : 0 Blend_Function : 0 Input_Seed : 1 Percent: Background : 0 Scratches : 0.47 } Process 6 : Fade Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 5 | Percent Color: Background : Link_To 9 | Color } Shader 7 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.69 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 0, 0, 0 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 6 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : 0.125 Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0.15 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 4 | Bump Alpha : 1 } Noise 8 : Fractal_1 Percent { DarkData: 3, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2.32558, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2.32558, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2.32558, 0 Common: Roughness : 0.568 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : Link_To 0 | Clean Contrast : 0.658 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : 0 High : 1 } Process 9 : Darken Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 8 | Percent Color: Background : Link_To 1 | Color } Generator 10 : S_Curve Function { DarkData: 4, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 4 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 1 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1.5 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Natural 11 : Scratches Bump { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.666667, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.666667, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.666667, 0 Common: Curviness : 0 Taper : 0.5 Density : Link_To 0 | Scratches Scratch_Width : 0.09 Scratch_Length : 0.75 Align : 0 Blend_Function : 0 Input_Seed : 1 Bump: Background : 0 Scratches : 0 Bump_Scale : 0.05 Bevel_Profile : 0 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Camo 1 Tweak : 162, 87, 79 Tweak : IF_COLOR Tweak : Camo 2 Tweak : 0, 157, 79 Tweak : IF_COLOR Tweak : Outline Tweak : 37, 22, 15 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Mix Tweak : 0.5 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Roughness Tweak : 0.04 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Clean Tweak : 0.6 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Scratches Tweak : 0.639 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 3 }