DarkTree FireOpal Version: 2.00 Modified: 05/23/2001 Author: Skyler Swanson/Jane Lin // This darktree generates a fire opal surface. Pref_Map: Spherical Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Noise 1 : Rough Color { DarkData: 4, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.565 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.71 Input_Seed : 49 Color: Low : 255, 255, 255 High : 211, 211, 211 } Noise 2 : Rough Color { DarkData: 6, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.78 Input_Seed : 10 Color: Low : Link_To 3 | Color High : 255, 255, 255 } Noise 3 : Rough Color { DarkData: 7, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.465 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.695 Input_Seed : 5 Color: Low : Link_To 12 | Color High : 0, 0, 0 } Noise 4 : Rough Color { DarkData: 5, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 67 Color: Low : 0, 0, 0 High : 251, 222, 221 } Noise 5 : Rough Color { DarkData: 6, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.665 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.63 Contrast : 0.5 Input_Seed : 17 Color: Low : 122, 122, 122 High : 251, 228, 227 } Noise 6 : Rough Color { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.875 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 7 | Color High : Link_To 1 | Color } Noise 7 : Rough Color { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, -1 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.81 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 8 | Color High : Link_To 4 | Color } Noise 8 : Rough Color { DarkData: 5, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.845 Input_Seed : 70 Color: Low : Link_To 2 | Color High : Link_To 5 | Color } Noise 9 : Fractal_1 Color { DarkData: 9, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.875 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.905 Input_Seed : 1 Color: Low : Link_To 0 | Facing 1 High : Link_To 0 | Facing 2 } Noise 10 : Rough Percent { DarkData: 3, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.725 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.715 Contrast : 0.5 Input_Seed : 70 Percent: Low : 0.8 High : 1 } Process 11 : Darken Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 10 | Percent Color: Background : Link_To 6 | Color } External 12 : Incident Color { DarkData: 8, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : Link_To 20 | Percent Pitch : 0 Heading : 0 Color: Edge : Link_To 19 | Color Facing : Link_To 9 | Color } Shader 13 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.68 Light1_Rotate : 0.65 Light2_Color : 0, 0, 0 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 24 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : Link_To 21 | Percent Luminosity : Link_To 14 | Percent Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : Link_To 0 | Reflectivity Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : 0 Alpha : 1 } Noise 14 : Rough Percent { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.875 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : Link_To 15 | Percent High : 0 } Noise 15 : Rough Percent { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, -1 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.81 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : Link_To 16 | Percent High : 0 } Noise 16 : Rough Percent { DarkData: 3, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.845 Input_Seed : 70 Percent: Low : Link_To 17 | Percent High : 0 } Noise 17 : Rough Percent { DarkData: 4, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.78 Input_Seed : 10 Percent: Low : Link_To 18 | Percent High : 0 } Noise 18 : Rough Percent { DarkData: 5, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.465 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.695 Input_Seed : 5 Percent: Low : 0.5 High : 0.1 } Noise 19 : Fractal_1 Color { DarkData: 9, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.875 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.905 Input_Seed : 1 Color: Low : Link_To 0 | Edge 1 High : Link_To 0 | Edge 2 } Generator 20 : Gain Function { DarkData: 9, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : Link_To 0 | Edge Transition Phase_Min : -0.5 Phase_Max : 0.5 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.305 } Generator 21 : Sine_Wave Function { DarkData: 1, 2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : Link_To 22 | Percent Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : Link_To 23 | Percent Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE } Generator 22 : Linear Function { DarkData: 2, 3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.57 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Generator 23 : Linear Function { DarkData: 2, 2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Process 24 : Composite Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 25 | Percent Invert : FALSE Color: Color_A : Link_To 11 | Color Color_B : 220, 220, 248 } External 25 : Incident Percent { DarkData: 2, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Pitch : 0 Heading : 0 Percent: Edge : 0.5 Facing : 0 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Facing 1 Tweak : 255, 106, 34 Tweak : IF_COLOR Tweak : Facing 2 Tweak : 6, 255, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Edge 1 Tweak : 255, 26, 9 Tweak : IF_COLOR Tweak : Edge 2 Tweak : 49, 23, 172 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Edge Transition Tweak : 0.535 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.815 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0.875 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Reflectivity Tweak : 0.285 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 2 }