DarkTree Moon Version: 2.00 Modified: 05/18/2001 Author: DarkSim - Skyler Swanson // A moon-like surface. Pref_Map: Spherical Rep_Frame: 0 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Clouds Color { DarkData: 3, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.575 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 4 Puff_Size : Link_To 0 | Crater Size Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 2 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.74 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Color: Background : Link_To 12 | Color Puff : Link_To 0 | Lunar Surface } Generator 2 : Sine_Wave Function { DarkData: 5, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE } Natural 3 : Venation Percent { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1.5625, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.5625, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.5625, 0 Common: Roughness : 0.62 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : 0.58 Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 4 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Percent: Background : 0 Veins : 0.755 } Generator 4 : Bias Function { DarkData: 4, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.155 } Natural 5 : Clouds Percent { DarkData: 2, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1.78571, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.78571, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.78571, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.8 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 6 Puff_Size : Link_To 6 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 7 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Percent: Background : 1 Puff : 0.92 } Noise 6 : Plasma Percent { DarkData: 3, -2, 200 Transform: Trans_0 : 0.4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.4, 0 Common: Roughness : 0.07 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.87 Input_Seed : 1 Percent: Low : 0.18 High : 0.25 } Generator 7 : Bell Function { DarkData: 3, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : Link_To 8 | Percent Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Skew : 0.175 } Generator 8 : Bias Function { DarkData: 4, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.2 Phase_Amount : 1 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.7 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : TRUE Bias : 0.155 } Process 9 : Lighten Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 3 | Percent Color: Background : Link_To 1 | Color } Shader 10 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.805 Light1_Rotate : 0.95 Light2_Color : 113, 36, 0 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0.36 Surface_Color : Link_To 19 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 11 | Bump Alpha : 1 } Process 11 : Add Bump { DarkData: 1, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Bump: Bump_A : Link_To 17 | Bump Bump_B : Link_To 13 | Bump } Noise 12 : Rough Color { DarkData: 4, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 1 Color: Low : Link_To 0 | Crater 1 High : Link_To 0 | Crater 2 } Natural 13 : Clouds Bump { DarkData: 2, 3, 200 Transform: Trans_0 : 1.78571, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.78571, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.78571, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.8 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 6 Puff_Size : Link_To 14 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 15 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Bump: Background : 1 Puff : 0 Bump_Scale : 0.006 } Noise 14 : Plasma Percent { DarkData: 3, 4, 200 Transform: Trans_0 : 0.4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.4, 0 Common: Roughness : 0.07 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.87 Input_Seed : 1 Percent: Low : 0.18 High : 0.25 } Generator 15 : Bell Function { DarkData: 3, 3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : Link_To 16 | Percent Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Skew : 0.175 } Generator 16 : Bias Function { DarkData: 4, 3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.2 Phase_Amount : 1 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.7 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : TRUE Bias : 0.155 } Natural 17 : Clouds Bump { DarkData: 2, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.575 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 4 Puff_Size : Link_To 0 | Crater Size Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 18 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.74 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Bump: Background : 0 Puff : 1 Bump_Scale : 0.05 } Generator 18 : Sine_Wave Function { DarkData: 3, 2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE } Process 19 : Darken Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 5 | Percent Color: Background : Link_To 9 | Color } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Lunar Surface Tweak : 162, 162, 162 Tweak : IF_COLOR Tweak : Crater 1 Tweak : 94, 94, 94 Tweak : IF_COLOR Tweak : Crater 2 Tweak : 67, 65, 73 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Crater Size Tweak : 0.45 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.05 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0 Tweak : IF_INT Tweak : Random Seed Tweak : 14 }