DarkTree Decorative Tile 2 Version: 2.00 Modified: 05/23/2001 Author: August Swanson // A fully shaded decorative tile texture. Make sure to rotate it // to align with your object. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Pattern 1 : Bricks Bump { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Width : Link_To 0 | Width Height : Link_To 0 | Height Depth : 1 Row_Shift : Link_To 0 | Shift Mortar_Width : 0 Blend_Function : 0 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Bump: Brick : Link_To 4 | Bump Mortar : -0.3 Bevel_Width : Link_To 9 | Percent Bevel_Profile : Link_To 14 | Percent Bump_Scale : 0.6 } Noise 2 : Plasma Color { DarkData: 4, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.166667, 0, 0, -1 Trans_1 : 0, 0.166667, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.25, 0 Common: Roughness : 0.06 Blend_Function : 0 Brightness : 0.47 Contrast : 0.635 Input_Seed : 10 Color: Low : Link_To 6 | Color High : Link_To 16 | Color } Noise 3 : Rough Color { DarkData: 3, 1, 200 Transform: Trans_0 : 4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4, 0 Common: Lacunarity : 0.75 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.47 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.74 Contrast : 0.66 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 10 | Color High : Link_To 2 | Color } Control 4 : Shuffle_Translate Bump { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Input_Seed : Link_To 0 | Seed X_Amount : 1.05 Y_Amount : 0.2 Z_Amount : 0 Bump: Background : Link_To 12 | Bump } Control 5 : Shuffle_Translate Color { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Input_Seed : Link_To 0 | Seed X_Amount : 4 Y_Amount : 4 Z_Amount : 4 Color: Background : Link_To 3 | Color } Process 6 : Darken Color { DarkData: 5, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1.5, 0, 0, 1.5 Trans_1 : 0, 1.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Invert : FALSE Mask : 0.514 Color: Background : Link_To 16 | Color } Process 7 : Fade Color { DarkData: 5, 2, 200 Transform: Trans_0 : 0.25, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.25, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.25, 0 Common: Invert : FALSE Mask : 0.72 Color: Background : Link_To 0 | Tile Base Color } Shader 8 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 240, 240, 240 Light1_Rise : 0.556 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 0, 0, 0 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 13 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 1 | Bump Alpha : 1 } Generator 9 : Fractal_Noise Function { DarkData: 2, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.02 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.08 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Roughness : 0.985 Lacunarity : 0.325 Input_Seed : 6 Vary_Regions : TRUE Repeat_Flag : FALSE } Natural 10 : Clouds Color { DarkData: 4, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.2 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Puff_Size : 0.38 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 0 | Tile Base Color Puff : Link_To 7 | Color } Noise 11 : Rough Bump { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : 0.1 } Noise 12 : Simple Bump { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Blend_Function : 0 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : Link_To 11 | Bump High : 0.7 Bump_Scale : 0.6 } Pattern 13 : Bricks Color { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Width : Link_To 0 | Width Height : Link_To 0 | Height Depth : 1 Row_Shift : Link_To 0 | Shift Mortar_Width : 0.04 Blend_Function : 0 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Color: Brick : Link_To 5 | Color Mortar : Link_To 0 | Mortar Color } Generator 14 : Round Function { DarkData: 2, -2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.5 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Control 15 : Randomizer Percent { DarkData: 7, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.999999, 0 Common: Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Percent_Minimum : 0 Percent_Maximum : 1 } Process 16 : HSV_Attractor Color { DarkData: 6, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1.5, 0, 0, 1.5 Trans_1 : 0, 1.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Background : Link_To 0 | Tile Color 1 Target : Link_To 0 | Tile Color 2 Hue_Invert : FALSE Sat_Invert : FALSE Val_Invert : FALSE Hue_Amount : Link_To 15 | Percent Sat_Amount : Link_To 15 | Percent Val_Amount : Link_To 15 | Percent } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Tile Color 1 Tweak : 206, 101, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Tile Color 2 Tweak : 206, 140, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Tile Base Color Tweak : 76, 19, 31 Tweak : IF_COLOR Tweak : Mortar Color Tweak : 92, 92, 92 Tweak : IF_FLOAT Tweak : Shift Tweak : 0.25 Tweak : IF_FLOAT Tweak : Height Tweak : 1 Tweak : IF_FLOAT Tweak : Width Tweak : 1 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.68 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0.095 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 5 }