DarkTree DecorativeTile 1 Version: 2.00 Modified: 05/23/2001 Author: August Swanson // A fully shaded decorative tile texture. Make sure to rotate it // to allign with your object. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Pattern 1 : Bricks Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Width : Link_To 0 | Width Height : Link_To 0 | Height Depth : 1 Row_Shift : Link_To 0 | Shift Mortar_Width : Link_To 5 | Percent Blend_Function : Link_To 2 | Percent Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Color: Brick : Link_To 14 | Color Mortar : 71, 47, 35 } Generator 2 : Gain Function { DarkData: 3, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 3 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0.5 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.725 } Pattern 3 : Bricks Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Width : Link_To 0 | Width Height : Link_To 0 | Height Depth : 1 Row_Shift : Link_To 0 | Shift Mortar_Width : Link_To 4 | Percent Blend_Function : 0 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Color: Brick : Link_To 1 | Color Mortar : Link_To 15 | Color } Generator 4 : Noise Function { DarkData: 2, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 3 Amplitude : 0.02 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.05 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Input_Seed : 1 Vary_Regions : TRUE Repeat_Flag : TRUE Blend_Weight : 0.125 } Generator 5 : Noise Function { DarkData: 3, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 2 Amplitude : 0.1 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.3 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Input_Seed : 9 Vary_Regions : TRUE Repeat_Flag : TRUE Blend_Weight : 0.125 } Pattern 6 : Bricks Bump { DarkData: 1, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Width : Link_To 0 | Width Height : Link_To 0 | Height Depth : 1 Row_Shift : Link_To 0 | Shift Mortar_Width : Link_To 7 | Percent Blend_Function : 0 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Bump: Brick : Link_To 13 | Bump Mortar : Link_To 17 | Bump Bevel_Width : Link_To 8 | Percent Bevel_Profile : Link_To 9 | Percent Bump_Scale : 0.2 } Generator 7 : Noise Function { DarkData: 2, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 3 Amplitude : 0.04 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.06 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Input_Seed : 1 Vary_Regions : TRUE Repeat_Flag : TRUE Blend_Weight : 0.125 } Generator 8 : Noise Function { DarkData: 2, 2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 3 Amplitude : 0.05 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.7 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Input_Seed : 1 Vary_Regions : TRUE Repeat_Flag : TRUE Blend_Weight : 0.125 } Generator 9 : Round Function { DarkData: 3, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.5 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Natural 10 : Clouds Color { DarkData: 6, 0, 200 Transform: Trans_0 : 4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 6 Puff_Size : 0.5 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 20 | Color Puff : Link_To 22 | Color } Natural 11 : Venation Color { DarkData: 5, 0, 200 Transform: Trans_0 : 4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 1 Vein_Width : 0.2 Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 18 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.68 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 10 | Color Veins : 14, 64, 88 } Noise 12 : Fractal Bump { DarkData: 4, 2, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : 0.5 } Control 13 : Shuffle_Translate Bump { DarkData: 3, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Input_Seed : Link_To 0 | Seed X_Amount : 4 Y_Amount : 5.35 Z_Amount : -6.75 Bump: Background : Link_To 12 | Bump } Control 14 : Shuffle_Translate Color { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Input_Seed : Link_To 0 | Seed X_Amount : 4 Y_Amount : 5.35 Z_Amount : -6.75 Color: Background : Link_To 11 | Color } Process 15 : Darken Color { DarkData: 2, -2, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 21 | Percent Color: Background : Link_To 0 | Mortar Color } Shader 16 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.725 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 253, 253, 253 Light2_Rise : 0.7 Light2_Rotate : 0.13 Surface_Color : Link_To 3 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : Link_To 23 | Percent Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 6 | Bump Alpha : 1 } Noise 17 : Rough Bump { DarkData: 2, 3, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.71 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.7 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : 0.1 } Generator 18 : Bias Function { DarkData: 6, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.7 } Control 19 : Randomizer Percent { DarkData: 9, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.03125, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.03125, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.03125, 0 Common: Input_Seed : 28 Percent: Percent_Minimum : 0 Percent_Maximum : 1 } Process 20 : Darken Color { DarkData: 7, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.03125, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.03125, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.03125, 0 Common: Invert : FALSE Mask : 0.5 Color: Background : Link_To 22 | Color } Noise 21 : Rough Percent { DarkData: 3, -2, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.71 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.7 Input_Seed : 1 Percent: Low : 0.74902 High : 0.878431 } Process 22 : HSV_Attractor Color { DarkData: 8, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.03125, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.03125, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.03125, 0 Color: Background : Link_To 0 | Tile Color Target : Link_To 0 | Tile Color 2 Hue_Invert : FALSE Sat_Invert : FALSE Val_Invert : FALSE Hue_Amount : Link_To 19 | Percent Sat_Amount : Link_To 19 | Percent Val_Amount : Link_To 19 | Percent } Pattern 23 : Bricks Percent { DarkData: 1, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Width : Link_To 0 | Width Height : Link_To 0 | Height Depth : 1 Row_Shift : Link_To 0 | Shift Mortar_Width : Link_To 4 | Percent Blend_Function : 0 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Percent: Brick : Link_To 0 | Reflectivity Mortar : 0 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Tile Color Tweak : 49, 147, 206 Tweak : IF_COLOR Tweak : Tile Color 2 Tweak : 50, 50, 100 Tweak : IF_COLOR Tweak : Mortar Color Tweak : 97, 97, 97 Tweak : IF_FLOAT Tweak : Width Tweak : 1 Tweak : IF_FLOAT Tweak : Height Tweak : 0.75 Tweak : IF_FLOAT Tweak : Shift Tweak : 0 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.755 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0.815 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Reflectivity Tweak : 0 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 1 }