DarkTree Mud Version: 2.00 Modified: 02/28/2003 Author: Skyler - Darksim. // Nice mud shader. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Venation Color { DarkData: 1, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 2 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 6 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Color: Background : Link_To 8 | Color Veins : Link_To 0 | Mud } Noise 2 : Fractal Percent { DarkData: 2, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.83 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.885 Input_Seed : 2 Percent: Low : 0.4 High : 0.8 } Shader 3 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.887 Light1_Rotate : 0.25 Light2_Color : 0, 0, 0 Light2_Rise : 0.545 Light2_Rotate : 0.825 Surface_Color : Link_To 1 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 10 | Percent Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0.185 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 4 | Bump Alpha : 1 } Natural 4 : Venation Bump { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 5 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 6 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Bump: Background : Link_To 9 | Bump Veins : 0.69 Bump_Scale : -0.22 } Noise 5 : Fractal Percent { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.68 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.783 Input_Seed : 2 Percent: Low : 0.4 High : 0.8 } Generator 6 : Bell Function { DarkData: 2, -3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Skew : Link_To 7 | Percent } Natural 7 : Blobs Percent { DarkData: 3, -3, 200 Transform: Trans_0 : 0.641026, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.641026, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.641026, 0 Common: Input_Seed : 1 Blob_Size : 0.284 Density : 0.5 Blend_Function : 0 Percent: Blob : Link_To 0 | PatternB Background : Link_To 0 | PatternA } Noise 8 : Rough Color { DarkData: 2, -2, 200 Transform: Trans_0 : 3.72548, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 3.72548, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 3.72548, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : TRUE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 1 Color: Low : Link_To 0 | Dirt1 High : Link_To 0 | Dirt2 } Noise 9 : Rough Bump { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 3.72548, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 3.72548, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 3.72548, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : TRUE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 1 Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : -0.25 } Natural 10 : Venation Percent { DarkData: 1, 3, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 11 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 6 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Percent: Background : Link_To 0 | SpecDirt Veins : Link_To 0 | SpecMud } Noise 11 : Fractal Percent { DarkData: 2, 3, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.83 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.885 Input_Seed : 2 Percent: Low : 0.4 High : 0.8 } } Trigger_Bank: 1, 120 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Dirt1 Tweak : 169, 119, 92 Tweak : IF_COLOR Tweak : Dirt2 Tweak : 109, 77, 60 Tweak : IF_COLOR Tweak : Mud Tweak : 115, 99, 80 Tweak : IF_PERCENT Tweak : PatternA Tweak : 0.5 Tweak : IF_PERCENT Tweak : PatternB Tweak : 1 Tweak : IF_PERCENT Tweak : SpecDirt Tweak : 0.1 Tweak : IF_PERCENT Tweak : SpecMud Tweak : 0.6 }