DarkTree Toad Version: 2.00 Modified: 05/23/2001 Author: Jane Lin // This texture is toad skin. It has an irregular rounded bump and // a mottled coloring of dark greens and blues with pink-mauve // highlights. This texture is slightly wet in appearance and looks // best up close. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Clouds Bump { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 6.66667, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 6.66667, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 6.66667, 0 Common: Roughness : 0.3 Lacunarity : 0.2 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Puff_Size : Link_To 11 | Percent Strata_Function : Link_To 10 | Percent Blend_Function : Link_To 3 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Background : 0 Puff : 1 Bump_Scale : 0.5 } Shader 2 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.6 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 0, 0, 0 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 6 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : Link_To 0 | Specular Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0.55 Surface_Bump : Link_To 9 | Bump Alpha : 1 } Generator 3 : Round Function { DarkData: 3, 2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.5 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Noise 4 : Rough Color { DarkData: 3, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.645 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.775 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 0 | Color 2 High : Link_To 0 | Color 3 } Noise 5 : Fractal_1 Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 7 | Color High : Link_To 4 | Color } Noise 6 : Fractal_1 Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4, 0 Common: Roughness : 0.645 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.305 Contrast : 0.905 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 5 | Color High : Link_To 0 | Color 1 } Noise 7 : Rough Color { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Lacunarity : 0.6 Lacunarity_Lock : FALSE Roughness : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 0 | Color 4 High : Link_To 0 | Color 5 } Noise 8 : Ether Bump { DarkData: 2, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Turbulence : 0.5 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : 0.15 } Process 9 : Add Bump { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Bump: Bump_A : Link_To 1 | Bump Bump_B : Link_To 8 | Bump } Generator 10 : Bias Function { DarkData: 3, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.7 } Process 11 : Composite Percent { DarkData: 4, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.15, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.15, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.15, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Lump Size Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0.25 Percent_B : 0.7 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 1 Tweak : 224, 198, 197 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 2 Tweak : 95, 106, 134 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 3 Tweak : 143, 129, 103 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 4 Tweak : 35, 35, 46 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 5 Tweak : 75, 80, 58 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Lump Size Tweak : 0.65 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.6 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0.4 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 1 }