DarkTree Rough Hide Version: 2.00 Modified: 05/15/2001 Author: August Swanson // A fully shaded rough skin or hide texture. Pref_Map: Planar Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Shader 1 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Color: Light1_Color : 240, 240, 240 Light1_Rise : 0.52 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 105, 105, 105 Light2_Rise : 0.265 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 2 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 4 | Percent Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 12 | Bump Alpha : 1 } Deform 2 : Waver Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Distortion : Link_To 0 | Distortion Scale_Factor : 1 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 7 | Color } Noise 3 : Fractal Percent { DarkData: 3, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.8 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.68 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : 0.4 High : 0.5 } Process 4 : Darken Percent { DarkData: 1, -1, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Invert : FALSE Mask : Link_To 0 | Shinyness Percent: Background : Link_To 13 | Percent } Generator 5 : Gain Function { DarkData: 4, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.265 } Natural 6 : Venation Bump { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.4 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 3 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 5 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Background : 0 Veins : 1 Bump_Scale : -0.05 } Natural 7 : Venation Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.4 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 8 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : Link_To 9 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 10 | Color Veins : Link_To 0 | Cracks } Noise 8 : Fractal Percent { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.8 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.68 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : 0.2 High : 0.5 } Generator 9 : Gain Function { DarkData: 3, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.265 } Natural 10 : Lumps Color { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 5, 0 Common: Lump_Size : 0.6 Density : 1 Blend_Function : Link_To 11 | Percent Input_Seed : Link_To 0 | Seed Sampling_Options : NONE Color: Background : Link_To 0 | Hide 1 Lumps : Link_To 0 | Hide 2 } Generator 11 : Gain Function { DarkData: 5, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.15 } Deform 12 : Waver Bump { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Distortion : Link_To 0 | Distortion Scale_Factor : 1 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Background : Link_To 6 | Bump } Noise 13 : Fractal_1 Percent { DarkData: 2, -1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Percent: Low : 0.8 High : 1 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Hide 1 Tweak : 170, 134, 106 Tweak : IF_COLOR Tweak : Hide 2 Tweak : 107, 81, 61 Tweak : IF_COLOR Tweak : Cracks Tweak : 83, 68, 55 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Shinyness Tweak : 0.31 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Distortion Tweak : 0.675 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 0 }