DarkTree DinoSkin Version: 2.00 Modified: 03/12/2003 Author: DarkSim - Skyler Swanson // A scaly skin...maybe for dinosaurs? Pref_Map: Frame Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Venation Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2.63158, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2.63158, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2.63158, 0 Common: Roughness : 0.7 Lacunarity : 1 Lacunarity_Lock : TRUE Density : 2 Vein_Width : 0.677 Strata_Function : Link_To 2 | Percent Blend_Function : Link_To 5 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Color: Background : Link_To 0 | Crack Veins : Link_To 8 | Color } Generator 2 : Gain Function { DarkData: 3, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.1 } Natural 3 : Venation Bump { DarkData: 2, 1, 200 Transform: Trans_0 : 2.63158, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2.63158, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2.63158, 0 Common: Roughness : 0.446 Lacunarity : 0.3 Lacunarity_Lock : TRUE Density : 2 Vein_Width : 0.656 Strata_Function : Link_To 6 | Percent Blend_Function : Link_To 5 | Percent Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Bump: Background : 0 Veins : 1 Bump_Scale : 0.31 } Shader 4 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.7 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 128, 128, 128 Light2_Rise : 0.03 Light2_Rotate : 0.15 Surface_Color : Link_To 1 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 7 | Percent Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0.087 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 9 | Bump Alpha : 1 } Generator 5 : Spline Function { DarkData: 3, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 1 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: B-Spline : HOLD B-Spline-NP : 7 B-Spline-P : 0, 1, FALSE, FALSE B-Spline-P : 0.143089, 0.921296, FALSE, FALSE B-Spline-P : 0.276423, 0.768519, FALSE, FALSE B-Spline-P : 0.417886, 0.953704, FALSE, FALSE B-Spline-P : 0.60813, 0.490741, FALSE, FALSE B-Spline-P : 0.749593, 0.828704, FALSE, FALSE B-Spline-P : 1, 0, FALSE, FALSE } Generator 6 : Bias Function { DarkData: 3, 2, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.204 } Natural 7 : Venation Percent { DarkData: 1, 2, 200 Transform: Trans_0 : 2.63158, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2.63158, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2.63158, 0 Common: Roughness : 0.319 Lacunarity : 0.3 Lacunarity_Lock : TRUE Density : 2 Vein_Width : 0.656 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Percent: Background : Link_To 0 | ScaleSpecular Veins : Link_To 0 | CrackSpecular } Natural 8 : Venation Color { DarkData: 3, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.319 Lacunarity : 0.3 Lacunarity_Lock : TRUE Density : 2 Vein_Width : 0.664 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Color: Background : Link_To 0 | Scale1 Veins : Link_To 0 | Scale2 } Process 9 : Add Bump { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Bump: Bump_A : Link_To 3 | Bump Bump_B : Link_To 10 | Bump } Natural 10 : Blobs Bump { DarkData: 2, 2, 200 Transform: Trans_0 : 4.79386, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4.79386, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4.79386, 0 Common: Input_Seed : 1 Blob_Size : 0.144 Density : 1 Blend_Function : 0 Bump: Blob : 1 Background : 0 Bump_Scale : 0.05 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Scale1 Tweak : 163, 244, 128 Tweak : IF_COLOR Tweak : Scale2 Tweak : 1, 99, 112 Tweak : IF_COLOR Tweak : Crack Tweak : 0, 38, 12 Tweak : IF_PERCENT Tweak : ScaleSpecular Tweak : 0.6 Tweak : IF_PERCENT Tweak : CrackSpecular Tweak : 0.077 }