DarkTree lightwood Version: 2.00 Modified: 11/05/2002 Author: Patrick Lichtenecker // basic lightwood scheme, using lines-component as woodveins Pref_Map: Frame Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Meters Heading: 0 Pitch: 0 { Deform 1 : Warp Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Turbulence : 0.5 Density : 0.5 Distortion : 0.05 Scale_Factor : 1 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 9 | Color } Deform 2 : Waver Color { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Distortion : 0.1 Scale_Factor : 0.37 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Background : Link_To 3 | Color } Pattern 3 : Stripes Color { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 3.84615, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 3.84147, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 3.84615, 0 Common: Center : 0.5 Width : Link_To 6 | Percent Blend_Function : Link_To 7 | Percent Color: Stripe : Link_To 4 | Color Background : Link_To 5 | Color } Process 4 : Darken Color { DarkData: 5, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.26, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.26, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.26, 0 Common: Invert : FALSE Mask : 0.94 Color: Background : Link_To 5 | Color } Natural 5 : Agate Color { DarkData: 6, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.230088, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2.6, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.26, 0 Common: Roughness : 0.685 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.248 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Color: Low : Link_To 0 | Color 1 High : Link_To 0 | Color 2 } Generator 6 : Fractal_Noise Function { DarkData: 6, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.1 Amplitude : 0.58 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.18 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Roughness : 0.597 Lacunarity : 0.316 Input_Seed : 1 Vary_Regions : TRUE Repeat_Flag : FALSE } Generator 7 : S_Curve Function { DarkData: 5, 1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1.05 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Natural 8 : Birdshot Color { DarkData: 4, 1, 200 Transform: Trans_0 : 0.029628, -1.69739, 0, 0 Trans_1 : 1.69739, 0.029628, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.69765, 0 Common: Shot_Size : 0.358 Density : 0.015 Blend_Function : 0 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Width : 0.09 Height : 1.3 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Color: Background : Link_To 0 | Color 3 Shots : Link_To 0 | Color 1 } Process 9 : Composite Color { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : 0.132 Invert : FALSE Color: Color_A : Link_To 2 | Color Color_B : Link_To 8 | Color } Deform 10 : Warp Bump { DarkData: 1, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Turbulence : 0.5 Density : 0.5 Distortion : 0.05 Scale_Factor : 1 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Background : Link_To 11 | Bump } Process 11 : Composite Bump { DarkData: 2, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : 0.882 Invert : FALSE Bump: Bump_A : Link_To 14 | Bump Bump_B : Link_To 13 | Bump } Shader 12 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.7 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 128, 128, 128 Light2_Rise : 0.03 Light2_Rotate : 0.15 Surface_Color : Link_To 1 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0.1 Specular_Level : 0.2 Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0.2 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 10 | Bump Alpha : 1 } Natural 13 : Agate Bump { DarkData: 4, 2, 200 Transform: Trans_0 : 0.884956, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 10, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.35 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.248 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : 0.01 } Natural 14 : Birdshot Bump { DarkData: 3, 2, 200 Transform: Trans_0 : 0.029628, -1.69739, 0, 0 Trans_1 : 1.69739, 0.029628, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.69765, 0 Common: Shot_Size : 0.358 Density : 0.015 Blend_Function : 0 Input_Seed : Link_To 0 | Seed Width : 0.09 Height : 1.3 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : PLANAR_2D Bump: Background : 0 Shots : 0.5 Bump_Scale : -0.01 Bevel_Profile : 0 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 1 Tweak : 186, 112, 72 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 2 Tweak : 215, 197, 163 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 3 Tweak : 227, 186, 146 Tweak : IF_INT Tweak : Seed Tweak : 1 }