DarkTree Crusty Abstract Version: 2.00 Modified: 05/17/2001 Author: Skyler Swanson // An interesting looking abstract procedural. Pref_Map: Spherical Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Venation Bump { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 4, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4, 0 Common: Roughness : 0.37 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 4 | Percent Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Bump: Background : 0 Veins : 1 Bump_Scale : 0.5 } Gradient 2 : Elevation_Gradient Color { DarkData: 1, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Number_Of_Shells : 5 Enable_Clamps : FALSE Blend_Function : 0 Shell_Position_1 : 0 Shell_Position_2 : 0.1 Shell_Position_3 : 0.3 Shell_Position_4 : 0.35 Shell_Position_5 : 0.5 Elevation : Link_To 7 | Bump Color: Shell_Value_1 : Link_To 0 | Color 5 Shell_Value_2 : Link_To 0 | Color 4 Shell_Value_3 : Link_To 0 | Color 3 Shell_Value_4 : Link_To 0 | Color 2 Shell_Value_5 : Link_To 0 | Color 1 } Shader 3 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.4 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 0, 0, 0 Light2_Rise : 0 Light2_Rotate : 0 Surface_Color : Link_To 2 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : Link_To 0 | Specular Specular_Function : 0.5 Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : Link_To 8 | Percent Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 5 | Bump Alpha : 1 } Noise 4 : Swirls Percent { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Roughness : Link_To 9 | Percent Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.65 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Percent: Low : 0 High : 1 } Gradient 5 : Elevation_Gradient Bump { DarkData: 1, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Number_Of_Shells : 2 Enable_Clamps : FALSE Blend_Function : Link_To 6 | Percent Shell_Position_1 : 0.2 Shell_Position_2 : 0.4 Shell_Position_3 : 0.3 Shell_Position_4 : 0.35 Shell_Position_5 : 0.8 Elevation : Link_To 7 | Bump Bump: Shell_Value_1 : 0.3 Shell_Value_2 : 0.05 Shell_Value_3 : 0 Shell_Value_4 : 0.5 Shell_Value_5 : 0 Bump_Scale : 1 } Generator 6 : Bell Function { DarkData: 2, -1, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.5 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Skew : 0.5 } External 7 : Cache Bump { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Bump: Background : Link_To 1 | Bump } Gradient 8 : Elevation_Gradient Percent { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Number_Of_Shells : 2 Enable_Clamps : FALSE Blend_Function : 0 Shell_Position_1 : 0.3 Shell_Position_2 : 0.35 Shell_Position_3 : 0.3 Shell_Position_4 : 0.35 Shell_Position_5 : 0.5 Elevation : Link_To 7 | Bump Percent: Shell_Value_1 : Link_To 0 | Reflectivity 2 Shell_Value_2 : Link_To 0 | Reflectivity 1 Shell_Value_3 : 0 Shell_Value_4 : 1 Shell_Value_5 : 0 } Process 9 : Composite Percent { DarkData: 5, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.5, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.5, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.5, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Distortion Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0 Percent_B : 0.25 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 1 Tweak : 255, 0, 128 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 2 Tweak : 100, 0, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 3 Tweak : 255, 255, 255 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 4 Tweak : 192, 192, 192 Tweak : IF_COLOR Tweak : Color 5 Tweak : 97, 98, 158 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Distortion Tweak : 0.2 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.3 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0.14 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Reflectivity 1 Tweak : 0.5 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Reflectivity 2 Tweak : 0 Tweak : IF_INT Tweak : Random Seed Tweak : 1 }