DarkTree Killer Iris Version: 2.00 Modified: 05/17/2001 Author: DarkSim - Skyler Swanson // This darktree generates the iris part of a beast's eye. Pref_Map: Spherical Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Inches Heading: 0 Pitch: 0 { Gradient 1 : Absolute_Shells Percent { DarkData: 2, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Number_Of_Shells : 2 Blend_Function : Link_To 3 | Percent Shell_Position_1 : 0.05 Shell_Position_2 : 0.94 Shell_Position_3 : 0.9 Shell_Position_4 : 0.5 Shell_Position_5 : 0.666667 Shell_Position_6 : 0.833333 Repeat_Flag : FALSE Enable_Clamps : TRUE Percent: Shell_Value_1 : Link_To 21 | Percent Shell_Value_2 : 0 Shell_Value_3 : 0 Shell_Value_4 : 1 Shell_Value_5 : 0 Shell_Value_6 : 1 } Deform 2 : Stretch Color { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1.78571, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.78571, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.78571, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Absolute_Flag : TRUE Distortion : Link_To 1 | Percent Scale_Factor : 6 Color: Background : Link_To 4 | Color } Generator 3 : Bias Function { DarkData: 3, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.885 } Gradient 4 : Absolute_Shells Color { DarkData: 2, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Number_Of_Shells : 4 Blend_Function : 0 Shell_Position_1 : 0.55 Shell_Position_2 : 0.6 Shell_Position_3 : 0.95 Shell_Position_4 : 1 Shell_Position_5 : 1 Shell_Position_6 : 1 Repeat_Flag : FALSE Enable_Clamps : TRUE Color: Shell_Value_1 : 0, 0, 0 Shell_Value_2 : Link_To 19 | Color Shell_Value_3 : Link_To 19 | Color Shell_Value_4 : Link_To 7 | Color Shell_Value_5 : 255, 255, 255 Shell_Value_6 : 241, 238, 237 } Deform 5 : Stretch Bump { DarkData: 1, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1.78571, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.78571, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.78571, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Absolute_Flag : TRUE Distortion : Link_To 1 | Percent Scale_Factor : 4 Bump: Background : Link_To 10 | Bump } Gradient 6 : Absolute_Shells Bump { DarkData: 3, -2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Number_Of_Shells : 4 Blend_Function : 0 Shell_Position_1 : 0.25 Shell_Position_2 : 0.27 Shell_Position_3 : 0.68 Shell_Position_4 : 0.92 Shell_Position_5 : 0.95 Shell_Position_6 : 1 Repeat_Flag : FALSE Enable_Clamps : FALSE Bump: Shell_Value_1 : 0 Shell_Value_2 : Link_To 14 | Bump Shell_Value_3 : Link_To 14 | Bump Shell_Value_4 : 0 Shell_Value_5 : 0 Shell_Value_6 : 0 Bump_Scale : 1 } Deform 7 : Warp Color { DarkData: 3, 3, 200 Transform: Trans_0 : 0.560001, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.560001, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.560001, 0 Common: Turbulence : 0.409 Density : 0.652 Distortion : 0.508 Scale_Factor : 1 Input_Seed : 1 Color: Background : Link_To 8 | Color } Natural 8 : Venation Color { DarkData: 4, 3, 200 Transform: Trans_0 : 1.42857, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.42857, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.42857, 0 Common: Roughness : 0.61 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Density : 2 Vein_Width : Link_To 0 | Blood Shot Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.57 Input_Seed : 1 Color: Background : Link_To 0 | White Veins : Link_To 0 | Blood } Generator 9 : Sine_Wave Function { DarkData: 4, -3, 200 Common: Input : Link_To 12 | Percent Frequency : 0.5 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0.25 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE } Process 10 : Subtract Bump { DarkData: 2, -2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Bump: Bump_A : Link_To 11 | Bump Bump_B : Link_To 6 | Bump } Gradient 11 : Absolute_Shells Bump { DarkData: 3, -3, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Number_Of_Shells : 2 Blend_Function : Link_To 9 | Percent Shell_Position_1 : 0 Shell_Position_2 : 1 Shell_Position_3 : 0.95 Shell_Position_4 : 1 Shell_Position_5 : 0.95 Shell_Position_6 : 1 Repeat_Flag : FALSE Enable_Clamps : FALSE Bump: Shell_Value_1 : 0 Shell_Value_2 : 1.4 Shell_Value_3 : 0 Shell_Value_4 : 0 Shell_Value_5 : 0 Shell_Value_6 : 0 Bump_Scale : 1 } Generator 12 : Bias Function { DarkData: 5, -3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.38 } Deform 13 : Stretch Percent { DarkData: 4, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1.78571, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.78571, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.78571, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Absolute_Flag : TRUE Distortion : Link_To 17 | Percent Scale_Factor : 4 Percent: Background : Link_To 16 | Percent } Deform 14 : Stretch Bump { DarkData: 4, -2, 200 Transform: Trans_0 : 1.25, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1.25, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1.25, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Absolute_Flag : TRUE Distortion : Link_To 17 | Percent Scale_Factor : 4 Bump: Background : Link_To 15 | Bump } Noise 15 : Ether Bump { DarkData: 5, -2, 200 Transform: Trans_0 : 4.16667, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4.16667, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4.16667, 0 Common: Roughness : 0 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Turbulence : 0.5 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.56 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Bump: Low : 0 High : 0.3 Bump_Scale : 0.1 } Noise 16 : Ether Percent { DarkData: 5, 2, 200 Transform: Trans_0 : 4.16667, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4.16667, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4.16667, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Turbulence : 0.5 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.56 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Percent: Low : 0.165 High : 0.395 } Gradient 17 : Absolute_Shells Percent { DarkData: 5, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Number_Of_Shells : 3 Blend_Function : Link_To 18 | Percent Shell_Position_1 : 0 Shell_Position_2 : 0.9 Shell_Position_3 : 0.9 Shell_Position_4 : 0.5 Shell_Position_5 : 0.666667 Shell_Position_6 : 0.833333 Repeat_Flag : FALSE Enable_Clamps : TRUE Percent: Shell_Value_1 : 1 Shell_Value_2 : 0 Shell_Value_3 : 0 Shell_Value_4 : 1 Shell_Value_5 : 0 Shell_Value_6 : 1 } Generator 18 : Bias Function { DarkData: 6, 0, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Bias : 0.845 } Gradient 19 : Relative_Shells Color { DarkData: 3, 2, 200 Transform: Trans_0 : 0.700001, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.700001, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.700001, 0 Common: Mapping_Type : CYLINDRICAL_2D Number_Of_Shells : 4 Blend_Function : 0 Shell_Position_1 : 0.15 Shell_Position_2 : Link_To 13 | Percent Shell_Position_3 : 0.316 Shell_Position_4 : 0.259 Shell_Position_5 : 1 Repeat_Flag : FALSE Absolute_Flag : FALSE Color: Background : 0, 0, 0 Shell_Value_1 : 105, 84, 22 Shell_Value_2 : Link_To 22 | Color Shell_Value_3 : Link_To 20 | Color Shell_Value_4 : Link_To 0 | Outer Iris Shell_Value_5 : 47, 43, 34 } Noise 20 : Simple Color { DarkData: 5, 4, 200 Transform: Trans_0 : 3.80953, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 3.80953, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 3.80953, 0 Common: Brightness : 0.535 Contrast : 0.665 Blend_Function : 0 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Color: Low : Link_To 0 | Iris 2 High : Link_To 0 | Iris 1 } Process 21 : Composite Percent { DarkData: 4, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.560001, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.560001, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.560001, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Dilation Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0 Percent_B : 1 } Noise 22 : Plasma Color { DarkData: 5, 3, 200 Transform: Trans_0 : 12.8, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 12.8, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 12.8, 0 Common: Roughness : 0.1 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.535 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Color: Low : Link_To 0 | Inner Iris 1 High : Link_To 0 | Inner Iris 2 } Shader 23 : DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.7 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 128, 128, 128 Light2_Rise : 0.03 Light2_Rotate : 0.15 Surface_Color : Link_To 2 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0 Specular_Level : 0 Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0.2 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : Link_To 24 | Percent Environment : Link_To 25 | Color Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : Link_To 0 | Specular Clear_Coat_Glossiness : Link_To 0 | Glossiness Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 1 Surface_Bump : Link_To 5 | Bump Alpha : 1 } External 24 : Incident Percent { DarkData: 1, 5, 200 Transform: Trans_0 : 0.999999, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.999999, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.999999, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Pitch : 0 Heading : 0 Percent: Edge : Link_To 0 | Reflectivity Facing : Link_To 26 | Percent } Natural 25 : Clouds Color { DarkData: 1, 4, 200 Transform: Trans_0 : 2.38096, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2.38096, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2.38096, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Density : 6 Puff_Size : 0.4 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : 2 Color: Background : Link_To 27 | Color Puff : 255, 255, 255 } Process 26 : Composite Percent { DarkData: 2, 5, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Reflectivity Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0 Percent_B : 0.4 } Gradient 27 : Linear_Gradient Color { DarkData: 2, 4, 200 Transform: Trans_0 : 0.42, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 0.42, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 0.42, 0 Common: Blend_Function : 0 Repeat_Flag : FALSE Color: Top : 128, 255, 255 Bottom : 29, 29, 108 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_COLOR Tweak : Iris 1 Tweak : 255, 0, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Iris 2 Tweak : 255, 255, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Inner Iris 1 Tweak : 255, 128, 64 Tweak : IF_COLOR Tweak : Inner Iris 2 Tweak : 128, 0, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : Outer Iris Tweak : 138, 0, 0 Tweak : IF_COLOR Tweak : White Tweak : 255, 240, 240 Tweak : IF_COLOR Tweak : Blood Tweak : 255, 0, 0 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Blood Shot Tweak : 0.28 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Dilation Tweak : 0.3 Tweak : IF_INT Tweak : Random Seed Tweak : 67 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Specular Tweak : 0.947 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Glossiness Tweak : 0.908 Tweak : IF_PERCENT Tweak : Reflectivity Tweak : 0.1 }